Pazartesi, Eylül 26, 2011

Kis hazirliklarim..

Selam,

Kis hazirliklarimi neredeyse bitirdim. Domates sosu, menemenlik aci biber, aci biber tursusu, karisik tursu, erik kurusu... Aslinda yaptikca daha cok hevesleniyorum :) Sonra birden yorgunluk agir basiyor vazgeciyorum, daha once u-se-ni-yo-rum yazimda vardi.

Kisaca neler yaptim bahsedeyim:

Favorim taze fasulye konservesi:

Bir miktar da buzluga attim.

Yapilisi:

Taze fasulye kac kilo ise o kadar domates, sivri biber..

Hepsini dograyip, sebzeler diriligini kaybedene kadar pisiriyoruz. Sicakken yeni kapakli kavanoza koyuyoruz. SIKICA kapaklari kapatip ters ceviriyoruz. Mumkun oldugunca siseleri iyi dolduruyoruz. 24 saat sonra karanlik bir yere kaldiriyoruz.

Afiyet olsun..


Yemeklik domates sosu:

Yapilisi:

Ben yaklasik 5 kg domates aldim. Kabuklarini soydum. Soymayadabilinir ancak cok iyi yikamak gerek. Daha sonra blenderdan gecirdim. Icine 2 yemek kasigi kaya tuzu atip kaynayana kadar arada karistirarak  pisirdim. Kaynadiktan sonra altini kisip 40 dk kadar daha pisirdim ve alti kaynarken kavanozladim. Agizlarini sIKICA kapatip ters sekilde kipirdatmadan bekletiyoruz. 2 gun sonra karanlik bir yere kalkacaklar..

Top Biber Tursusu:


1 kg kadar top biber (igne ile delinmis)
2 caybardagi sirke
1 limon dilimleri
1 tatli kasigi seker
2 yemek kasigi kaya tuzu
1 kg domates

domatesi blenderda cekiyoruz.  1 Limonun kabugunu soyup dilimliyoruz. Diger tum malzemeyi karistirip kavanoza koyuyoruz. Kavanozun agzini SIKICA kapatip ters olucak sekilde koyuyoruz ve 2 gun boyunca kavanozlariters yuz edip, tasip tasmadigini kontrol edioyoruz ve buz dolabina koyuyoruz.

Menemenlik Biber:

Aci sivri biber ve domatesi yagsiz pisiriyoruz ve sicakken kavanozluyoruz.

Biz 2 kisi + 1 bebek :)) oldugumuz icin genelde az miktarlarda yaptik. Sizler miktarlari cogaltip ayarlayabilirsiniz.

Erikleri ve tursulari cekemedim. Yarin cekebilirsem bu posta eklerim.

Bu arada tarhanam da geliyormus.. Teyzemin ellerine saglik dunyanin en guzel tarhanasini yapiyor bana sagolsun...

Sevgiyle kalin...

2 yorum:

neval dedi ki...

eline sağlık,baya uğraşmışsın

Mrsgul dedi ki...

@neval, tesekkurler