Pazartesi, Eylül 19, 2011

biraz insan olalim lutfen..



Dun kayinvalidemlerdeyken  Doruk oksuruyordu. Once oyun mu yapiyor yoksa gercekten oksuruyor mu anlayamadim. Bugun de oksurunce doktora goturmeye karar verdim. Zaten agzinin icindeki pamucagi da sorucaktim, ayrica oglumun kan grubunu bilmiyordum gitmisken onu da ogreneyim dedim. Doktorumuz Ercan bey 3.katta hasta bakiyor. Bebek arabasiyla 3.kata nasil cikarsiniz? tabii ki asansorle degil mi?

Tabii bizim gibi  Avrupa ve Amerika'da daha once yasamis olanlara, Turkiyede insanlarin once kendilerinin binmesi icin -inenleri beklemeden langirt diye carpa carpa- can havliyle kendilerini asansore yada trene falan atmalari oldukca tuhafimiza gidiyor. Cok yadirganicak bir davranis. Insanlarda sira bekleme adabi diye birsey de yok maalesef. Halbuki adabi muhaseret, beseri munasebetlerini hepimiz lisede mufredatta ders olarak aldik ve sinava girdik. Buna ragmen maalesef nezaket ve gorgu kurallarindan cogu zaman sinifta kalan bir milletiz. Bir de ogrenemiyoruz bi turlu..

Yurt disinda birseye bineceksen; once inenleri beklersin, icerisi bosalir, binecekler kenarlarda sira halinde sessizce beklerler. Daha sonra sirasiyla binerler. Binemeyenler bir sonraki seyi artik neyse- beklerler yine sessizce. Londra metrosunda hergun milyonlarca insan seyahat eder, herkes sessiz sedasiz isine gider, en kalabalik sabah saatlerinde bile itis, kakis, kavga, taciz..vs ben daha hic rastlamadim.  Ama burda maalesef basit bir asansore bebek arabasiyla bindim diye gerizekalilar beni nerdeyse tasliycaklardi.
Evet asansorun kapisi acildi. Benden sonra gelmis herkes aralardan firlayarak benim onume gecip -tabii ki benim bebek arabasiyla onlar kadar rahat hareket edip araya kaynak olma sansim yok-  asansore dolustular. Bir de beni yok sayip kapiyi kapatip gitme telasina dustuler. Beni daha da cok kizidiran bu oldu. Be gerzekler; saygisizsiniz, kurallardan nezaketten falan haberiniz yok. cahilsiniz onu da anladik peki kormusun koskaca 1.70 boyundaki ayagimdaki 10pontluk ayakkabilarla 175 falan boyunda sapsari sacli beni fark etmiyorsun, asansorun onunde tren beklemiyorum orda olma sebebim sizinkiyle ayni. elimde kocaman araba bizi gormezden gelip ne sebeple kapiyi kapatip gitmeye calisirisiniz??
Ben de kapi kapanicakken elimle tuttum; Nereye pardon? diyesim geldi. Iceriye gectim.
Hanimlardan hali vakti yerinde olan kasindi.
Ve : ayagimi ezdiniz dedi.
B::ozur dilerim dedim ama sizde biraz oteye gidebilirsiniz. malum oncelik bizim.
H: Ne demek oncelik sizin? Bebegi anladim da bebek arabasinin asansorde ne isi var?? diye sorunca benim butun sartellerim atti..
B: Hanim sen ne dediginin farkindamisin? Ben bebegi kucagima alip b.arabasini da sirtima alip merdivenleri cikayim sirf sen yellene yellene asansore bin diye oyle mi dedim? Biraz adabi muhaseret kurallarini ogrenin yahu. Bu asansor ne icin yapilmis? merdivenden inemeyecek olanlar kullansin diye.
H: ben de hamileyim...
B: bir kere hamileliginin ilk donemleri oldgu belli karnin hic yok. Ikincisi DR'lar bol yuruyus tavsiye ederler, merdiven inmek cok iyi gelir. Dogumun kolaylasir :))
H: Sen kendi tipine bak once
B:??? gerizeklamisin sen niye simdi kiskandin beni? :))  tipimde ne var. Bak kardesim sana izah edeyim: oncelikle burdaki herkesin bir beyni ve iki saglam baccagi var. Asansor, oncelikle tekerlekli sandalye, sakat, yuruyemeyecek durumda rahatsiz, sedye, bebek arabali, cocuklu, hamile ve yaslilar icin. Benim merdiveni kullanma sansim yok arabayi sirtlanamam.sedyelinin de yok tekerlekli sandalyelinin de yok  ama senin inme sansin var cunku ayaklarin saglam. Anlatabildim mi?
H: Aptal
B: ya ne gerizekalisiniz yahu laftan da anlamiyorsunuz..tovbe tovbeeee...git in su asansorden elimden bir kaza cikacak. cahillerrrrrrrrrrrrrrrrrr

Nasil ??

Biraz hosgoru diyenleri duyar gibi oluyorum.. Haklisiniz. ama ben bu halkin hala bu kadar cahil olusuna katlanamiyorum. Apartmanlarin, alisveris merkezlerinin, kaldirimlarin hatta hastanelerin bile bazilarinda hala arabalar icin rampa olmadigi, bir alisveris merkezinde 350 dukkan 1 asansor ve eksi bilme ne katinda  sadece 1 bebek odasi oldugu, otobusleri artik saymiyorum bile...kaldirimlarin hayvan gibi yuksek oldugu ve insanlarin itiiraz etmedigi ve hatta boyle bunlar gibi sana hesap sordugu durumlar artik beni cok rahatsiz ediyor ve cok kiziyorum. Kufur edesim geliyor ama nezaketimden etmiyorum..

Biraz insan olalim diyorum sadece lutfennn...



Kendisi de 9 ay sonra doguracak asansorde benimle kavga eden sahsiyete burdan saygilarimi gonderir ve sen de nasilsa dogurcan ve bu sorunlarin aynilarini yasiycan. O zman ayni hastanede tekrar karsilasiriz mutlaka. Dunya kucuk. O zman bunu sana hatirlatirim. Bana aptal dedigine pisman olup benden ozur dilermisin?

Neyse:
Dorugun sonuclari:

Boy: 71 cm
Kilo: 9 kg
Bas cevresi:45.5 cm
Kan grubu: A-(negatif)

Durumu gayet iyi. Oksuruk,  kulagini ve pipisini cekistirmesinin sebepleri de organlarini tanima. Uykusuzluk icin bir cay kasigi surup...

Simdilik bu kadar...

4 yorum:

KIZ ANNESI dedi ki...

evet türkiyenin en büyük sorunu cehalet maalesef kızım.insanlar sadece kendilerini düşünüyorlar.buna itiraz eden de pek yok. öylesine alışmışlar ki itilip kakılmaya, yüksek kaldırımlarda eziyet çekmeye... bir allahın kulu da kalkıp belediyelere hesap sormuyor. bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın örneği...

Mrsgul dedi ki...

aynen...nesin hakli :))

neval dedi ki...

iyi yapmışsın.kimse bunlardan hesap sormadığından at koşturuyorlar aramızda

Mrsgul dedi ki...

@neval; cehalet kotu bisey..