Cuma, Şubat 17, 2012

Dorugun oyunlari...

Doruk'un artık oyunları iyiden iyiye belirdi yani artık ciddi ciddi oyun oynuyor :))

Mesela top oynamaya bayiliyor, topun adi "gul!" Top oynamak istedigi zaman gul, guul diyor. Topu yukari dogru atip yuvarlanmasini izliyor sonra pesinden kosup gol gol diye tekme atmaya calisiyor. Kimseye de vermek istemiyor Golunu :)) elinde oda oda gezdiriyor..
Bir diger oyunu da kovalamaca. Biz eskiden Doruk kucagimizdayken oynuyorduk. Ama simdi Doruk onde kosuyor biz arkadan O'nu kovaliyoruz. Artik koseleri donerken ya da arkasina tam donus yaparken cok daha rahat. Cok egleniyor ve yorulmak nedir bilmiyor. Enerjisi bitmiyor. ..

Perdenin arkasina geciyor yuzune kapatiyor, biz; "Doruk nerde? "diyoruz, perdeyi aciyor. Biz "burdaymiissss" diyoruz alkislayip gulmeye basliyor. Sonra da basini salliyor; salla basini basini sarkisini soyluyoruz.

Eline Ikea'dan aldigimiz renkli tahta oyuncagin parcalarini alip birbirine vuruyor. Bu arada agzini da kocaman aciyor gercekten cok komik oluyor.

Simdi bir de renkli kuplerden kule yapmayi ogrendi. Onceleri ben onunde anlatarak kule yapiyordum Doruk anlamlandiramiyordu ve eliyle yikıveriyordu. Ama simdi izliyor once, sonra kendisi 4 tanesini ust uste koyup kule yapabiliyor. 5.'yı beceremiyor henüz :)) Ama bu bile 1 yasina henüz girecek bir bebek icin oldukca iyi. Ucgen ve silindir seklinde olanlari da sekilleri duzgun olucak sekilde diger kuplerin ustune koyabiliyor.

Birde birseye dikkat ettim; eger bir eline ucgen kupu aldiysa diger eline de ayni sekili aliyor ve birbirine vuruyor ya da agzina sokuyor. Genelde boyle yapiyor eger oylesine birbirine vurma oyunu oynarsa sekillere cok da dikkat etmiyor.


Oyunlarımız çok ama son olarak Doruk'dan bir şey isteme oyunumuzu anlatmak istiyorum. Eline bir obje aliyor ve getir oglum yada ver oglum dedigimiz zaman hemencecik getiriyor. Sonra da al oglum dediğimiz zaman geri aliyor..


Onumuzdeki gunlerde O'na renkleri ogretmeye calisicam. Daha cok erken oldugunu biliyorum ama renkleri ayirt edebildigini fark ettim. Ben onceleri kirmizilari, mavileri, sarilari hep bir araya koyup anlatiyordum.  Simdi işim daha kolay olucak bence çünkü Dorugun farkindaligi hayli yuksek.

Bu halleri öyle şeker ki anne babanın nazarı daha çok değer diye korkuttular ben nazar değdiricem diye korka korka "çingeneler aldım ben  oğlumu" diye saçma sapan seviyorummm...





Hiç yorum yok: