Pazartesi, Aralık 06, 2010

30.hafta

30. gebelik haftasindan herkese merhaba,
Ben 1 hafta geriden yazdigimi hatirlatmak isterim. Bu hafta yine havalarin soguklugundan bahsederek yazima baslamak istiyorum. Evet kar yagisli, bol buzlanmali, hastalanmaya davetiye cikaran bi hava vardi. Benim burnum devamli akiyor. Kirginlik hissetmiyorum ama burnum durmuyor. Aa bu arada burun kanamalarindan bahsetmek istiyorum. Ilk defa bu hafta burnum hafiften kanamaya basladi. Hande soylemisti. Onun ki de kanamis.
Gercekten merak ediyorum da bu kadar az yiyiyorken nasil oluyor da en cok kiloyu bu aylarda aliyoruz?Suan inanilmaz az yiyorum. Aynen ilk aylardaki gibi. Ilk 3 ayimda da normalde yedigim yemegin 3'te 1'ini yedim ama inanilmaz kilo aldim. Su an da sadece 2 ogun yiyebiliyorum. Onlar da ogun bile sayilmaz sadece 1er kasik-artik ne pisirdiysem- yiyip ustune Gaviscon Liquid -surup gaviscon mide ilacim- 'i iciyorum. Aksi takdirde midem basliyor hareketlenmeye ve maalesef nefret ettigim sey olan mide suyu ta agzima kadar cikiyor. Zaten midem herzaman problemliydi. Su son aylarda daha da bi SIKINTISINI hissediyorum. Yani cogu zaman ac geziyorum. Ama yemege baslar baslamaz bir tokluk hissi cokuyor. hickirik gibi bi sey tutuyor, anliyorum ki bisey yemeden doydum. Nasil olucaksa...
Bu arada bu gunlerde canim cikolata cekiyor. Nerdeyse daha once yemedigim kadar cok cikolata yiyorum. Oglum da cikolataci olucak sanirim..Ben oyle cok abur cubur ve tatli fast-food insani degilimdir. Saglik yemegi herseye tercih ederim. Ama bu gunlerde degistim tam tersi oldum :))
Karnimdan bahsetmek istiyorum. Ben hamilelik gobegine neredeyse yeni sahip oluyorum. Yani ben yapi olarak da biraz kuruntulu bi tipim. Kocamin basinin etini yedim benim karnim cok kucuk, acaba parmak cocuk mu dogurucagim ne! diye ama yok. Su an sekliyle, buyukluguyle ve sertligiyle tam olarak 7 aylik bi gobegim var. Mutluyum.. Bu arada bi sitede okudugum makaleye gore tecrubeli bi doktor bebegin pozisyonunu, elleriyle annenin karnina dokunarak belirleyebiliyormus. Bu yontemin adina Leopold http://gebelik.org/dosyalar/leopold.html yontemi deniyormus. Burada ebeler zaten muayene esnasinda bu sekilde bebegin pozisyonunu belirliyor. Cunku biz turkiyede yasayan sansli diger anne adaylari gibi her 15 gunde 1 ultrason muayenesi falan gormuyoruz. En son 28 haftalikken gordum ebeyi bundan sonraki randevum 34.haftamda. bu arada kendi kendimi dinleyip herhangi bir terslik hissedersem telefon etmem gerekiyor. Terslikler de belli kanama, bebegin hareketlerinde azalma...falan gibi bahsetmek bile istemedigim terslikler. Ama istersem ozel Dr'a da gidebilirim. Tabii bana bunun maliyeti £70 civari. Sadece 35 dk detayli ultrason muayenesi. Gercekten oldukca pahali. Ingiltere'de devlet bize sadece 2 kere ultrason hakki veriyor. Onun disinda 1 kere de Dr'u goruyoruz. Diger randevular -toplamda sanirim 5 randevu- ebeyle oluyor. Ilginc degil mi? :)) bu konuya nerden geldim? Ne zaman bebek ile ilgili bisey dusunsem su saglik sistemini de elestirmeden konuyu gecemiyorum. Evet bunu burda kesicem. Tekrar 30.haftama donucem.
Kitaplarim geldi. Amazon'un alisveris ve delivery disiplinini gercekten seviyorum. Free delivery secenegini sectigim halde siparis ettikten 2 gun sonra kitaplarim muazzam bi kutunun icinde bana geldiler. Sears'larin meshur Baby Book'una basladim. Bayagi da bi kalin bi kitap. oldukca detayli. Yani tabii bu tur kitaplar Amerikalilarin soguk insan iliskileri baz alinarak yazildigi icin, icerikteki bazi seyleri ben basliklarina bakarak okumadan gectim. Yani bunlar neler: Mesela bebeginizi agladiginda kucaginiza alin ve onunla bag kurun diyor. Yani biz Turkler cocuklarimizla kucaklama, sevme ve opme koklama anlaminda iliski kurarken zaten SIKINTI yasamadigimiz icin, benim bunlari okuyup da vakit kaybetmeme gerek yok diye dusundum. Cunku oldukca kalin bi kitap. Bitirmek zaman alicak. Ama onun disinda bana oldukca faydali olucagini da dusunuyorum. Diger kitaplarla da ilgili bu kitap bittikten sonra detayli bilgi verebilirim.

Bu haftaya dair baska ekleyebilecegim bi sey yok.

Simdilik sevgiyle kal sevgiyle blogger..

Hiç yorum yok: